Friday, April 27, 2007

Brain teasers (Hidden images)

Yesterday i had posted the brain teasers that i called hidden images, this is my last brain teasers.

Do you enjoy a good mental challenge? Try my previous posted about brain teaser/hidden images and this. This is fun and improved your brain.




What do you see in this scenery ?

There is a hidden face is this.




What about this ?
how many animals consists in this face?

This face consists of 30 animals


This is a nice flowers.
Can you find something in this ? nothing ?

Find the persons in this foliage



How many hidden images did you find?

There is 9 hidden images inside this.


focus on this.

Find the couple.




Find the baby.


Everybody knows about Einstein.

In Einstein's face you'll see the three graces





Can you find the sleeping women?


and the last.

The spirit is looking at the grave.


Do your eyes deceive you ? What we see is not really what is around us, it's just a visual representation of reality created by brains.

Our brains allow us to see things in a certain fashion because of the way they process information. If we were fish, we'd see things complete differently, we'd have no perception in three dimensions, we'd see in black and white and we'd be able to see all around us - but not to the front.

Brain illusion teaser is a series of tricks to catch your brain out and illustrate that what you think you see is not always correct.


Wish you all, Happy weekend.....



Read more....
Add to Technorati Favorites

The Hidden Images

Try to find the hidden images in this picture:


a lot of hidden images inside this picture, count them to refresh our brain



Look at the picture, what do you see
Images nearby....and far away


okay, can you see the dog ???



Where are the women, the horse, the lion, the old man and the wolf.
and what else do you see ?



How many hidden images : Horse, Bear, Lion, Eagle, Wolf, Father, Women, and ???


This picture got 7 Horse Images, can you find that ?




Find 10 Faces in this tree.....
my colleague told this is really brain teasers.

Can you find all the hidden images?...will posted another hidden images.

Read more....
Add to Technorati Favorites

Wednesday, April 25, 2007

Funny sport

I don't know you ever seen this badminton movie, I like badminton and i play badminton once a week.

Badminton is a famous sport at Indonesia. Rudy Hartono, Icuk Sugiarto, Ardy B Wiranata, Alan Budikusuma, Susi Susanti, Taufik Hidayat is Indonesian best Badminton player in the world on their era.


This is some of badminton rally i ever seen, good Badminton attack and defense. This is funny.





This is a crazy Badminton rally.




Read more....
Add to Technorati Favorites

Sunday, April 22, 2007

Facing your Problems

The expression and underlying emotions displayed during a conflict may reveal the strength or weakness of the marriage.


Below is a facial expressions, which can reveal true feelings even when words don't.


Surprise
a big smile, with popping eyes, indicates
a positive surprice, Something unexpected
but unpleasant yields the eye-pop only
Either way, a short-lived stated.


Interest
A calm voice and positive body language
learning forward, for example-signal
the genuine article, it's real desire to hear
a partner's opinion. not an attempt to influence.

Anger
The tone is cold or loud, the wording staccato.
But honest anger, an internal state, is different
from contempt, directed at the spouse.
A fake smile, without raised cheeks, may ask anger.



Domineering
A "low and slow" voice often signals that
one partner is trying to force the other to his
or her view. Ranges from lawyerly cross-
examination to blatant threats.


Fear
Outright fear is rare; a lower-grade version-tension-
is a more common. And a wife's tension, if pronounced,
can a predictor for divorce down the road.



Sadness
Passivity and sulking can look like stonewalling
or disengaging a fight, but sad people maintain more
eye contact than stonewallers.



Contempt
If prolonged, this expression is a red alert.
Especially when accompanied by sarcasm
and insults, it suggest a marriage in serious trouble



Read more....
Add to Technorati Favorites

Friday, April 20, 2007

Our Friendship

I want to say, thanks and i appreciate to all of your visit and for all your support. I hope we really keeps in touch. Happy weekend to all of you..!


Send this eCard !

Read more....
Add to Technorati Favorites

Showering you with card

Helo, thank you for visit mine, showering you with this card. Happy weekend to all of you, you can send your friend with anothers card.

Read more....
Add to Technorati Favorites

Thursday, April 19, 2007

Kandang Singa

Ada seseorang penjaga yang selalu menemui kesialan didalam bekerja yang ujung-ujungnya mendapat sangsi kena pecat alias PHK yang sekarang lagi trend dikalangan karyawan karena dia sedang bertugas selalu ada yang kehilangan. Berbagai bidang usaha tempat kerja sebagai penjaga ia sudah jalanin, dari sebagai penjaga toko, penjaga perumahan, serta penjaga kebun pun sudah dicoba tapi selalu kena pecat. Dan saat ini dia sedang menganggur.


Suatu ketika sang penjaga sangat kegirangan ketika ditawari bekerja disebuah sirkus sebagai penjaga juga dan membantu hal-hal yang lainnya. Dia merasa "Ah ...ini saatnya aku merubah nasib kesialanku" Karena setiap aku bekerja selalu berhadapan dengan maling, dan aku selalu kecolongan, pikir sang penjaga."

Singkat cerita dia bersedia bekerja di sirkus tersebut setelah negosiasi gaji yang disepakatinya dengan boss sirkus.

Setelah selang beberapa minggu bekerja sebagai penjaga di sirkus, sang boss sirkus mendapati ada satu kesalahan dari si petugas:

Boss sirkus :

"Hei....! kemari kamu. Kenapa kamu lupa menutup kandang singa sehabis pertunjukan madi malam?” Sambil menunjuk kandang singa yang sudah kosong

Petugas :

“Maaf Pak…..! Sebetulnya nggak terlalu dipermasalahkan. Siapa sih yang berani mencuri singa…..?”

Boss Sirkus:

“Mulai besok kamu tidak boleh bekerja di sirkus ini lagi.”

Petugas:

Sambil menggaruk-garuk kepala “Sialan, gara-gara maling lagi gua dipecat, kenapa selalu ada maling yah.”

Aduh si bapak petugas, nggak nyambung pantes aja selalu kena pecat. Mungkin sudah trauma dengan maling kali yah.

Moral dari cerita ini buat saya: Kita harus selalu bersikap hati-hati didalam bertindak dan mengucapkan kata-kata, karena pada saat kita terdesak, kita akan mengucapkan atau bersikap apa yang sering kita biasakan sehari-hari, mungkin kata-kata kotor, atau bertindak kasar secara spontan……

Terserah buat para reader…..

Read more....
Add to Technorati Favorites

Wednesday, April 18, 2007

Who will be the next, Technocrati is on tracks

Join this Technocrati train and see your ranking taking off!

Once you click the link to favorite everyone, make sure you actually click the Add to my Favorites button!! It’s very easy to miss just follow this.

***Start Copying Here:***

Here are the rules:

1) Write a short introduction paragraph about what how you found the list and include a link to the blog that referred you to the list.

2) COPY the Rules and ENTIRE List below and post it to your blog. To avoid duplicate content and increase the amount of keywords your site can accessible for, go ahead and change the titles of the blog. Just don’t change the links of the blog.

3) Take “My New Faves” and move them into the “The Original Faves” list.

4) Add 3 Blogs that you’ve just added to your Technorati Favorites to the “My New Faves” section. Remember to also add the “Fave Me” link next to your new blogs
(i.e. http://technorati.com/faves?sub=addfavbtn&add=http://www.yourfavesdomain.com)

5) Add Everyone on this list to your Technorati Favorites List by clicking on “Fave the Site.” Those who want good kharma will fave you back. If not, you will for sure get the benefits of faves from the bloggers who continue this list after you.

My New Faves

Make Money Online at Kumiko’s Cash Quest- Fave the Site
Beyond Technology - Fave the Site
http://agloco-czech.blogspot.com- Fave the Site

The Original Faves

Only GOD keeps me going - Fave the Site
Net Business Blog - Fave the Site
Career Ramblings - Fave the Site
Ramblings from the Marginalized - Fave the Site
Everyday Weekender - Fave the Site
Bobs [ReformatThis] - Fave the Site
Armen’s Blog - Fave the Site
Dosh Dosh - Fave the Site
Nate Whitehill - Fave the Site
Ms. Danielle - Fave the Site
Jeff Kee - Fave the Site
Scribble on the Wall - Fave the Site
Jimi Morrisons Head - Fave the Site
Jon Lee - Fave the Site
Samanathon - Fave the Site
Eat Drink & Be Merry - Fave the Site
The Man of Silver - Fave the Site
Hannes Johnson - Fave the Site
My Dandelion Patch - Fave the Site
Nathan Drach - Fave the Site
SiteLogic - Fave the Site
Julies Journal - Fave the Site
Stephen Fung - Fave the Site
Ed Lau - Fave the Site
QMusings - Fave the Site

Read more....
Add to Technorati Favorites

Tuesday, April 17, 2007

Wise Words

I Like this wise word. tried to do for my spirit.

  • "I always hope even the hopes don't always prove"
  • "Only with the sufferings of life can teach the people for give respect about goodness and the attractive of life"
  • "Be happy is the man finds wisdom and discernment, because it is more precious than corals."
  • " Attentive with promise because it would measure your honesty"
  • "Misery and poverty life is the test on for people who would get successfullness"
  • "Work time by the lazy man was tomorrow, today is for his holiday"
  • "When you can't get your idea on one way, get it on another way"
  • "Stand your own as ocean, so that every must be accepted high faith."
  • "Remember ..! the work you don't like do it today, not sure shall you do it tomorrow" .........trust me.
Hopefully we can do our best to ours life..

Read more....
Add to Technorati Favorites

Monday, April 16, 2007

Cincin Berlian

Terkadang para suami seringkali membohongi kegiatan-kegiatannya diluar rumah, sehingga terlihat semua palsu, dan tanpa kita sadari terbawa-bawa kedalam kehidupan sehari-hari. Seperti cerita singkat dibawah ini:

“Seorang laki-laki yang katanya sibuk diluar rumah dengan urusan bisnis, meeting dll. Hingga pada saat istrinya merayakan ulang tahun, dia ingin membuat suatu kejutan dengan membelikan sebuah cincin berlian untuk hadiah istrinya sebagai pembenaran dari kegiatannya diluar dan untuk mengambil hati istrinya.”

Pada saat mencari-cari cincin tersebut dia mengajak sahabatnya, dan menceritakan niat untuk membeli cincin.

“Loh…, bukannya istri kamu mengidam-idamkan mobil Cheroke..? tanya sahabatnya.”

Betul sih, tapi….dimana gue mesti nyari Cheroke palsu….?” Jawab si lelaki…

“Aduh ternyata kasih sayangnya palsu dan cincin berliannya pun palsu……” heheheheheh

Berarti selama ini si lelaki bilang sibuk bisnis, meeting dll diluar rumah juga palsuuuu..?

Read more....
Add to Technorati Favorites

Tanah Abang

Kejadian ini terjadi di sebuah terminal di Jakarta, yah begini ini kalau dua suku berbeda yang tidak saling kenal berkomunikasi.

Pemuda Jawa: “Maaf, saya orang baru di Jakarta, baru datang dari Jawa…apakah ini Tanah Abang ?”

Pemuda Batak: “Oh bukan….ini bukan tanah aku, sumpah! Aku juga baru datang dari Medan, jadi aku tidak tahu tanah siapa ini…..”

“Wekekekekeeke…..bener juga yah, tapi apa nyambung….?”

Read more....
Add to Technorati Favorites

Cerita Lucu

Minggu ini saya ingin menulis cerita-cerita lucu, untuk penghilang rasa stress dari segala kegiatan-2 yang melelahkan dan dan berita-2 yang kebanyakan menyebalkan.

So rate my blog, click and leave your comment...!

Read more....
Add to Technorati Favorites

WHAT MATURITY HAS TAUGHT ME

I've learned that you cannot make someone love you. All you can do is stalk them and hope they panic and give in.

I've learned that no matter how much I care, some people are just jerks.

I've learned that it takes years to build up trust, and it only takes suspicion, not proof, to destroy it.

I've learned that you shouldn't compare yourself to others - they are more screwed up than you think.

I've learned that you can keep vomiting long after you think you're finished.

I've learned that we are responsible for what we do, unless we are celebrities.

I've learned that regardless of how hot and steamy a relationship is at first, the passion fades, and there had better be a lot of money to take its place.

I've learned that 99% of the time when something isn't working in your house, one of your kids did it.

I've learned that the people you care most about in life are taken from you too soon and all the less important ones just never go.

'So what maturity has taught you ...?'

Read more....
Add to Technorati Favorites

Thursday, April 12, 2007

IPDN

Sebelum anda membaca artikel ini, mohon untuk melihat klip dari vedio dibawah ini :



ini Kekerasan, bukan Pendidikan

STOP KEKERASAN


Sungguh tragis para pemimpin Negara ini membiarkan cara-cara mendidik para calon Peminpin negara ini dengan cara-cara kekerasan. Mengapa hal ini terjadi di dalam institut yang nota bene adalah yang dipersiapkan sebagai pemimpin-pemimpin pemerintahan baik dari daerah sampai pemerintahan Pusat.

Kekerasan yang terjadi didalam IPDN adalah penghilangan Hak azasi dari para Taruna yang mengikuti pendidikan di sana. Bapak SBY selaku Kepala Pemerintaha mengambil Langkah-langkah seperti dibawah ini :

saya kutip dari Situs resmi Presiden Republik Indonesia


http://www.presidensby.info/index.php/pers/presiden/2007/04/09/251.html>

"Saudara-saudara,


Dari apa yang saya terima, baik dari pejabat berwenang, Mendagri Ad Interim, Rektor IPDN dan pihak-pihak lain, saya dapat mengidentifikasi, bahwa kejadian yang kemarin terjadi, barangkali hanya merupakan puncak gunung es yang dibawahnya ada kejadian-kejadian lain yang selama bertahun-tahun, lebih dari 15 tahun terjadi di IPDN. Dalam catatan saya, ada tiga orang Praja yang meninggal karena mendapatkan kekerasan, penganiayaan oleh Praja seniornya. Pertama pada tahun 2000 atas nama Eri Rahman dari Jawa Barat. Disusul pada tahun 2003, Praja Wahyu Hidayat yang juga berasal dari Jawa Barat. Dan yang ketiga adalah Praja Cliff Muntu dari Sulawesi Utara.


Ini menunjukkan, bahwa masih terjadi kasus-kasus itu di lingkungan kehidupan Praja di IPDN. Dalam catatan yang saya peroleh juga, ada sejumlah kasus dimana Praja meninggal karena sakit dan sakitnya ada yang dapat dijelaskan secara gamblang, namun ada kasus-kasus barangkali yang bisa jadi akibat kehidupan senior-yunior yang tidak tepat di IPDN. Dalam kaitan itu semua, maka untuk menyelamat lembaga pendidikan ini dalam mengemban tugas dan kewajibannya untuk menyelamatkan putra-putri bangsa dari seluruh tanah air yang juga tentunya ingin mendapatkan pendidikan yang baik di lembaga itu, IPDN, sebelum akhirnya bertugas sebagai abdi negara, sebagai pelayan masyarakat di seluruh Indonesia. Maka Pemerintah menetapkan untuk melaksanakan 6 hal, baik yang segera kita lakukan dan yang akan kita lakukan dalam waktu sangat pendek atau jangka sangat pendek dan jangka pendek, serta menengah.


Yang pertama, investigasi dan penegakan hukum atas meninggalnya Cliff Muntu dilanjutkan dan perlu dituntaskan. Bagi yang bersalah, yang melanggar hukum harus mendapatkan sanksi hukum yang tepat dan setimpal dengan kejahatannya itu. Sedangkan investigasi juga dilakukan, sebab meski ada proses sebab akibat sampai terjadinya peristiwa yang mengakibatkan meninggalnya Cliff Muntu beberapa hari yang lalu itu. Apabila ada pelibatan personil di IPDN, baik langsung maupun tidak langsung ini juga harus dilakukan investigasi, dengan tujuan mengungkap semua kejadian itu secara tuntas.


Yang kedua, kegiatan internal Praja yang dikenal istilahnya di IPDN, Wahana Bina Praja, semacam kehidupan Orpraja kita bekukan, baik itu kegiatan di dalam kampus maupun di luar kampus. Biasanya ada tradisi, kegiatan-kegiatan yang melibatkan senior-yunior seperti itu, kita bekukan.


Yang ketiga, bersamaan dengan pembekuan kehidupan internal Praja itu, maka organisasi pengasuhan yang ada kita lakukan reformasi, perombakan, agar pada saatnya nanti organisasi pengasuhan ini bisa menjalankan tugasnya secara efektif, profesional, bertanggung jawab dan tentunya memiliki kemampuan. Kita lakukan perombakan secara mendasar dan tuntas, termasuk memilih personil-personil pengasuh yang bisa mengembang tugas yang tidak ringan ini.


Kemudian yang keempat, bersamaan dengan pembekuan kegiatan internal praja dan reformasi organisasi kepengasuhan, maka pengawasan kegiatan Praja, baik dalam kegiatan kurikuler maupun ekstrakurikuler, baik di dalam maupun di luar kampus, 24 jam pada hakekatnya dilaksanakan oleh lembaga, penuh secara intensif.


Kemudian yang kelima, kita akan segera membentuk tim evaluasi lintas Departemen, melibatkan juga unsur non Pemerintah yang saya tugasi untuk melakukan evaluasi secara menyeluruh, baik yang berkaitan dengan sistem dan metodologi pengasuhan, kurikulum yang berlaku, termasuk kegiatan apa saja dalam konteks pengasuhan itu, kegiatan Praja seperti apa yang sehat dan konstruktif, hubungan senior-yunior seperti apa yang tepat. Kalau nanti masih diperlukan, katakanlah predikat senior-yunior apalagi dengan atribut yang sangat gamblang, mana yang yunior, mana yang senior itu.


Kemudian terpikir oleh saya, saya tugaskan untuk ditelaah, untuk melakukan semacam demiliterisasi dari lembaga akademik ini. Beda dengan akademi-akademi militer memang yang akan mengemban tugas dalam lingkungan kehidupan militer. Saya berikan waktu 2 bulan kepada tim ini untuk bekerja secara intensif, secara all out sampai kepada konsep, rencana, kebijakan, penataan ulang dari lembaga ini, terutama sekali berkaitan dengan sistem dan metode pengasuhan. Saya ingin ada new set up dari lembaga ini. Dengan demikian, kebiasaan atau tradisi yang jelas, salah dan tidak benar, itu betul-betul bisa ditinggalkan.

Kemudian yang keenam atau yang terakhir, penerimaan Praja baru kita tunda. Diperlukan barangkali satu tahun untuk mempersiapkan penataan ulang ini sampai segalanya siap. Sambil sekaligus mengimplementasikan hasil evaluasi yang akan segera kita lakukan. Lebih bagus kita absen 1 tahun, tetapi kita yakini penataan ulang telah kita lakukan dengan harapan jalannya pendidikan akan menjadi baik, lebih baik, lebih efektif dan betul-betul terhindar dari kasus-kasus yang bersifat kekerasan, penganiayaan, bahkan sampai menimbulkan korban jiwa."



Pemerintah harus melakukan tindakan segera pembekuan sementara aktivitas IPDN dan merubah gaya pendidikan dari cara Militeris kearah Akademis. Kita sudah melihat tradisi kekerasan terjadi berulang kali di IPDN yang terakhir dengan tewasnya Praja Cliff Muntu. Saya melihat IPDN melihat lulusannya bukan dari kemampuan otak, melainkan daya tahan terhadap pukulan dan tendangan seperti video klip diatas.

Bravo..! buat Gubernur daerah yang menolak mengirimkan mahasiswanya ke IPDN, sebelum IPDN dibenahi dari cara-cara Militer ke arah Akademis. Semoga Gubernur yang lain mengikuti langkah-langkah mereka, agar pemerintah segera serius untuk membenahi IPDN secara konsisten.

Pemerintah harus menanggapi secara serius informasi dari Dosen Inu Kencana Syafei tentang kebobrokan IPDN, pemerintah harus berterima kasih terhadap beliau dan segera mengambil tindakan yang kongkrit tentang informasi yang disampaikan oleh beliau. Pemerintah harus melindungi Inu Kencana dari teror-teror yang akan dihadapinya. Bukan tidak mungkin teror akan berlangsung karena tirani ini sudah sangat kuat. Semoga informasi beliau dapat dimanfaatkan oleh Pemerintah untuk membenahi IPDN.

Para Mahasiswa, reader yang prhihatin tentang hal ini untuk memberitakan hal ini demi perubahan metode pendidikan di Indonesia menuju lebih baik, bukan tidak mungkin anak-anak kita mengalami hal yang sama jika tidak ada perbaikan dan bukan hanya di IPDN saja cara-cara Militer diberlakukan di Kampus-kampus negeri ini.

Turut berduka yang sedalam-dalamnya terhadap keluarga Praja Cliff Muntu dan yang menjadi korban kekerasan di Negeri ini. Peace....


Read more....
Add to Technorati Favorites

Sunday, April 08, 2007

Peace be unto you

The First day of the week cometh mary Magdalena early, when it was yet dark, unto the sepulchre, and seeth the stone taken away from the sepulchre.

2. Then she runneth, and cometh to Simon Peter, and to the other disciple, whom JESUS loved, and saith unto them, They have taken away the Lord out of the sepulchre, and we do not know where they have laid him.

3. Peter therefore went forth, and that other disciple , and came to the sepulchre.

4. So they ran both together: and the other disciple did outrun Peter, and came first to the sepulchre.

5. And he stooping down, and looking in, saw the linen clothes lying, yet when he not in.

6. Then the cometh Simon Peter following him , and went in into the sepulchre, and seeth the linen clothes lie.

7. And the napkin, that was about his head, not lying with the linen clothes, but wrapped together in a place by itself.

8. Then went in also that other disciple, which came first to the sepulchre, and he saw, and believed.

9. For as yet they knew not the scripture, that he must rise again from dead.

10. Then the disciple went away again unto their own home.

11. But Mary stood without at the sepulchre weeping: and as she wept, she stooped down, and looked into the sepulchre,

12. And seeth two angels in white sitting, the one at the head, and the other at the feet, where the body of JESUS had lain.

13. And they say unto her, Women, why weepest thou? She saith unto them, Because they have taken away my Lord, and I do not know where they have laid him.

14. And when she had thus said, she turned herself back, and saw JESUS standing, and do not knew that it was JESUS.

15. JESUS saith unto her, Women, why weepest thou? Whom seekest thou? She, supposing him to be the gardener, saith unto him, Sir, if thou have borne him hence, tell me where thou hast laid him, and I will take him away.

16. JESUS saith unto her, Mary. She turned herself, and saith unto him Rabboni; which is to say, Master.

17. JESUS saith unto her, touch me not; for I am not yet ascended to my Father; but go to my brethren, and say unto them, I ascend unti my Father, and your Father, and to my God, and your God.

18. Mary Magdalena came and told the disciples that she had seen the Lord, and that he had spoken these things unto her.

19. Then the same day at evening, being the first day of the week, when the doors were shut where the disciples were assamble for fear of the Jews, came JESUS and stood in the midst, and saith unto them, Peace be unto you.

20. And when he had to said, he showed unto them his hands and his side. Then were the disciples glad, when they saw the Lord.

21. Then JESUS said to them again, Peace be unto you, ……. Etc….etc……etc….

This is the story of Jesus taken from the Bible, (JOHN 20)

What’s the message from this subsection ? for me it’s amazing, nobody in the world raise up from the dead, and this is his Lord proven.

The first word from Him when he raised from the dead is Peace be unto you.

I like this word, this is means Peace be unto me and all of you too. From this moment life has began, Lord Father sacrifaced JESUS to save our life that who believe in JESUS. Did you like this word ?

So Peace be unto you and me. God bless us….caused JESUS loved us and the grace of our Lord JESUS Christ be with you. Amen.

Read more....
Add to Technorati Favorites

Thursday, April 05, 2007

Pulau Terbesar di Dunia

No

Nama Daerah

Negara

Lokasi

Luas (Km2)

1

Tanah Hijau

Denmark

Atlantik Utara

2.175.597

2

Irian

Indonesia, Papua Nugini

Pasifik Barat Daya

820.032

3

Kalimantan

Indonesia, Malaysia dan Brunei

Pasifik Barat Tengah

743.107

4

Madagaskar

Madagaskar

Lautan Hindia

587.041

5

Baffin

Kanada

Atlantik Utara

476.067

6

Sumatra

Indonesia

Lautan Hindia

473.604

7

Honshu

Jepang

Laut Jepang-Pasifik

230.315

8

Inggris Raya

Inggris

Laut Utara

229.883

9

Victoria

Kanada

Laut Arketik

217.290

10

Ellesmere

Kanada

Laut Arketik

196.236

Read more....
Add to Technorati Favorites

Sungai terpanjang di dunia


No

Nama

Lokasi

Panjang

1

Nil

Afrika

6.690

2

Amazon

Amerika Selatan

6.300

3

Missisipi

Amerika Utara

6.210

4

Yangtse-Kiang

Asia

5.330

5

Ob

Asia

5.200

6

Hwang Ho

Asia

4.670

7

Parana

Amerika Selatan

4.500

8

Kongo

Afrika

4.370

9

Amur

Asia

4.350

10

Lena

Asia

4.270

Sumber : Buku Pintar Seri Senior

Read more....
Add to Technorati Favorites